Afvallen gaat niet alleen over lichaamsbeweging – wat je eet is ook belangrijk. Maar niemand wil dieetvoedsel eten waardoor ze het gevoel hebben dat ze hun arm afknagen voor het avondeten. Dat is de reden waarom geregistreerde diëtisten het belangrijk vinden om je inname van groenten, granen, noten en ander voedsel dat vol zit met vezels, eiwitten en andere pond-dropping voedingsstoffen te verhogen. Deze opties helpen je om onbedwingbare trek te voorkomen en houden je recht door je gebruikelijke middagsnack.

Broccoli

Als het gaat om eten voor gewichtsverlies, is vezel de belangrijkste voedingsstof die op uw radar thuishoort. De Cleveland Clinic zegt dat vrouwen moeten streven naar de aanbevolen 25 tot 30 gram per dag, en een van de gemakkelijkste manieren om dat te doen is door je bord te vullen met broccoli. De veggie bevat 16 gram per bos! Als je het niet graag alleen eet, sluip het dan in de gerechten waar je al van houdt, zoals dit Fusilli met Broccoli Pesto-recept.

Aardbeien

Een grote reden om meer aardbeien in uw dieet op te nemen: ze smaken niet alleen heerlijk, maar een studie van Harvard Medical School heeft aangetoond dat een verhoogde inname van flavonoïde-rijk fruit, zoals aardbeien, kan helpen gewichtstoename te voorkomen. Sla in de zomer het seizoensfruit in, maar ga er niet voor terug om de bevroren variëteit te pakken zodra de koudere temps toeslaan – fruit is bevroren op zijn voedingspiek, dus je zult nog steeds de meeste van dezelfde gezondheidsvoordelen ervaren.

Komkommer

Komkommer

Omdat komkommers weinig calorieën bevatten (je zult slechts ongeveer 16 per kop tellen als ze in plakjes worden gesneden), geladen met water en stevige vezels in de schil bevatten, kan het eten van wat als een dagelijkse snack je een vol gevoel geven, waardoor je minder snel eet voedingsmiddelen die ervoor zorgen dat het nummer op de schaal omhoog kruipt.

Bosbessen

Net als aardbeien, zijn blauwe bessen ook gevonden om gewichtstoename te voorkomen vanwege hun hoge anthocyaninespiegel. Pak een doos om op te kauwen, voeg ze toe aan je nachthaver of maak ze de basis van een heerlijke smoothie voor gewichtsverlies.

Havermout

Over havermout gesproken, de Cleveland Clinic zegt dat het vezelrijke graan een ideale ochtendmaaltijd is voor iedereen die een paar kilo wil afvallen. Sla de instant-gearomatiseerde pakjes over, maak je haver met water en voeg een scheutje melk toe als je klaar bent om te eten.

peren

Peren

Praat over serieuze hongerbestrijdende krachten: peren bevatten slechts 102 calorieën per pop, maar een enkel stuk fruit zit vol met 6 gram vullende vezels die ervoor zorgen dat je maag niet gromt tussen de maaltijden door.

Bonen

Het maakt niet uit wat voor soort bonen je eet, of het nu groen, zwart, nier of marine is. Een onderzoek wees uit dat slechts 3/4 kop per dag van elke variëteit je kan helpen om een ​​aantal serieuze kilo’s te verliezen. Bovendien is het een gemakkelijke manier om je eiwitinname te verhogen en je te helpen sterk te blijven tegen onbedwingbare trek in junkfood.