We weten allemaal dat lichaamsbeweging essentieel is voor de algehele gezondheid, maar als je probeert af te vallen, wordt dit nog belangrijker. Waar te beginnen? Hoe zit het met de 10 beste oefeningen voor gewichtsverlies, die gericht zijn op meerdere spieren, rev uw metabolisme en fakkel calorieën. Als ze zich hard voelen, onthoud dan: elke vertegenwoordiger brengt u een stap dichter bij uw streefgewicht.

lunges

Er zijn veel variaties in de uitval, maar de voorwaartse uitval van jane is nog steeds zeer effectief voor gewichtsverlies, omdat het meerdere spieren tegelijk werkt (denk aan bilspieren, quads en hamstrings) voor maximale calorieverbranding. Maak je klaar om die korte shorts naar de voorkant van je kast te verplaatsen.

  • Ga rechtop staan ​​met de voeten op heupbreedte uit elkaar. Plaats uw handen op uw heupen of houd gewichten vast en neem een ​​gecontroleerde stap voorwaarts met uw rechterbeen.
  • Houd je ruggengraat lang en laat je lichaam zakken tot je voorste been en achterste been een hoek van 90 graden vormen.
  • Pauzeer en breng je rechterbeen naar huis om te beginnen.
  • Doe nu de andere kant door met je linkerbeen naar voren te stappen.
  • Herhaal 10 keer aan elke kant. Doe in totaal 3 sets.

Burpees

Burpees

Deze oefening richt zich tegelijkertijd op je kern, borst en benen. Voel de brandwond en weet dat je veel spiermassa opbouwt.

  • Ga staan ​​met je voeten op schouderbreedte uit elkaar en armen langs je lichaam. Duw je heupen naar achteren, knieën gebogen en lager in een squat.
  • Plaats uw handen op de vloer direct voor u en verplaats uw gewicht naar hen. Spring zachtjes terug om op je voeten in de plankpositie te landen.
  • Spring met je voeten naar voren zodat ze net buiten je handen landen. Steek je handen omhoog en spring explosief in de lucht.
  • Onmiddellijk terug in een squat voor de volgende rep. Herhaal 8 tot 12 keer. Voltooi 3 sets.

Explosieve Lunges

Hoge intensiteitstrainingen zoals deze explosieve uitval zorgen ervoor dat je gaat zweten en felle calorieën verbrandt.

  • Begin met je voeten bij elkaar, handen op je heupen. Stap naar voren met je rechterbeen.
  • Buig tot je rechterbeen in een hoek van 90 graden staat. Spring omhoog, wissel je benen in de lucht en eindig met het linkerbeen naar voren gebogen.
  • Herhaal de lunges en wissel van kant gedurende 1 minuut. Voltooi 3 sets.

 

Squats

Squats zijn een van de beste oefeningen voor gewichtsverlies. Wanneer je ze correct doet, betrek je je kern en hele onderlichaam.

  • Begin met voeten op heupbreedte uit elkaar, armen langs je lichaam of met gewichten. Houd je gewicht op je hielen, begin je benen te laten zakken en je armen voor je op te heffen.
  • Houd je rug recht en laat je zakken tot je dijen evenwijdig zijn aan de vloer. Vergeet niet om je knieën de hele tijd in lijn te houden met je tenen.
  • Houd een gelijkmatig tempo aan en ga terug naar een staande positie. Herhaal 3 sets van 15 herhalingen.

Dubbele sprong

Verhoog je traditionele squats door een sprong en een longe te maken. De beweging verhoogt je hartslag en je voelt de verbranding in je buik, billen en benen.

  • Laat je in een diepe squat zakken en sta op alsof je springt, maar land in een uitvalpositie met je rechterbeen naar achteren.
  • Gebruik momentum om vanuit deze uitvalpositie terug te springen naar een squat. Ga 45 seconden door, wissel benen af. Doe twee sets in totaal.